אם תבצעו מחקר קצר בכל בית שאתם יכולים להיכנס אליו, תוכלו לגלות מוטיב חוזר ועל פיו, דלתות הכניסה הן בדרך כלל דלתות עשויות פלדה, בעוד שדלתות הפנים של הבית הן דלתות עשויות עץ, ולא בכדי. דלת הכניסה היא דלת המיועדת להעניק לנו בטחון ולבודד אותנו מאיומים חיצוניים ולכן חשוב שתהיה בעלת חוזק מבני רב. לעומת זאת, דלת פנים היא דלת שאמורה לספק פרטיות ליושבי החדרים השונים, ולתרום לעיצוב והאווירה החמימה בבית, ואין כמו עץ בכדי להשיג את המטרה הזאת. השאלה היא האם ישנם סוגים מסוימים של עץ שיכולים להתאים יותר לדלתות פנים על פני סוגים אחרים.

דלת פנים קפה צוהר אור דלת פנים שמנת ניקל גל דלתות פנים עמידות במים בצבע לבן

 

מאמר מומלץ: גימור צבע או גימור פורמייקה עבור – מה כדאי?

סוגי עצים שונים המשמשים בעולם הריהוט

ובכן, ככלל, עולם הריהוט עושה שימוש במגוון רחב של סוגי עץ, ולמגוון רחב של סוגי פריטי ריהוט. כך למשל, דקים לגינה ולחצר הם עצים שצריכים להיות בעלי מאפיינים ייחודיים שיאפשרו לדק לשמור על המבנה והמראה שלו לאורך זמן, למרות שהוא חשוף לפגעי מזג האוויר. עץ טיק, עץ איפאה ואפילו עץ אורן או אלון הם סוגי עצים המשמשים למרבית סוגי הדקים. האיפאה והטיק נחשבים ליקרים והאיכותיים יותר, בעוד שהאורן נחשב לזול יותר. כאשר מדברים על דלתות פנים, צריך להבין שמדובר בפריט גדול וכבד, ושנדרשות מספר יחידות לכל בית, כמספר החדרים.

עץ מלא – לא הבחירה האידיאלית לדלתות פנים

כאשר מבינים את זה, מבינים שבחירת דלתות פנים שעשויות מעץ מלא הוא לאו דווקא רעיון נכון. העץ המלא הוא כבד מאוד, ולאורך זמן, משקלו יכול ליצור דפורמציה של הצירים ושל המשקוף, ולגרום לסדקים ובעיות בסגירת הדלת. כמו כן, עץ מלא הוא עץ יקר וכאשר מייצרים מספר יחידות למספר חדרים, הסכום יכול להצטבר למספר גבוה מאוד ולא אטרקטיבי. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לעשות שימוש בעץ מעובד שמבוסס על גימור המעניק את התחושה של עץ מלא. פתרון זה יאפשר לכם ליהנות מתחושה עצית, אווירה עצית ומגע עצי, על אף שהדלת עצמה אינה עשויה עץ מלא.

דלת פנים ניקל רוחב אלון מולבן דלת פנים ניקל גל דובדבן

 

שימוש בעץ מעובד בעל עמידות בתנאי לחות

בתחום העץ המעובד ישנם מספר סוגי עץ כמו סיבית, סנדוויץ' וכדומה. מה שאתם רוצים לוודא הוא שסוג העץ שאתם בוחרים אינו רגיש ללחות, ושגוף העץ הפנימי עטוף בחיפוי איכותי וברמת גימור גבוהה, שתגן עליו לאורך שנים. עץ סיבית יכול למשל להיאכל בתחתית שלו לאחר מספר שנים בהם מים משטיפת הרצפה מותזים בכוונה או בטעות על הדלת. ככלל, בחירת סוג העץ תלויה מאוד בתקציב העומד לרשותכם ובעיצוב הנדרש. ישנן דלתות פשוטות מאוד שלא מספקות ערך עיצובי רב אך יכולות לשרוד שנים רבות, לעומת דלתות פנים מעוצבות שניתן לראות ב- קטלוג הדלתות שעשויות מעץ מעובד ברמה נמוכה. איש מקצוע יוכל לתת לכם את כל המידע הדרוש לכם בבחירת סוג העץ ותכנון הגימור שלו בצורה נכונה.