עיצוב הבית או המשרד היא מלאכה קשה, שכוללת מרכיבים רבים. מבין האלמנטים העיצובים שיש להקדיש להם תשומת לב לבחירתם, ניתן להזכיר את דלתות הפנים. כדי לסייע לכל המתקשים, הנה מספר עצות בנוגע לבחירתן.

דלתות פנים בכניסה לחדרי שינה

שיקולים מרכזיים בבחירת הדלתות

לעומדים בפני בחירת דלתות פנים יש שלושה שיקולים מרכזיים – שיקולי עלות, שיקולי פרקטיים ושיקולים אסתטיים.

  1. כמו בכל פרויקט, חשוב להגדיר את התקציב ואת משך הזמן שאתם מוכנים להשקיע בהחלפת הדלת. שיקולי עלות אלו יקבעו מהי קשת האפשרויות העומדת בפניכם, וייסעו לכם לצמצם את החיפוש במהירות.
  2. אחרי שיקולי העלות, השיקולים הפרקטיים הם השיקולים החשובים ביותר. השיקול הפרקטי הראשון הוא מרחב התנועה. דלתות פנים מאפשרות הפרדה בין החללים השונים בבית, וחשוב שהם יותירו מספיק מקום לחיי היום-יום בפעולתן. בנוסף, חשוב להחליט אם יש צורך בנעילה, שכן במשרדים או בתים שבהם הדיירים לא שומרים על פרטיות חבריהם, זהו שיקול עליון. דלתות הנפתחות על ציר מחייבות שטח פתיחה נקי ורחב, ומצמצמות את כמות המרחב השמיש בבית, אבל ננעלות בקלות. לעומתן, דלתות הזזה יותירו יותר מרחב פנוי, אבל קשה יותר להתאים להן מנעולים.
  3. שיקול פרקטי חשוב נוסף הוא איטום – בין אם לרעש, לחום או אפילו לריח. בהתחשב בדיירים, יתכן שיהיה צורך לאטום את החדרים בצורות שונות – אם אחד מדיירי הבית הוא מתופף או נוחר בשנתו, דלת אטומה לרעש יכולה לסייע רבות לרווחתם של שאר דיירי הבית. דיירים שרגישים לקור ולחום יוכלו להרוויח רבות מדלת שתאפשר למיזוג לשמור על טמפרטורה אחידה בחדר. דיירים מעשנים יצריכו דלת שאטומה לריחות, כדי שריח הסיגריות לא יפריע לחבריהם.
  4. השיקול האסתטי – עיצוב הפנים שואף לייצר חלל אסתטי ונוח ככל האפשר, מבלי לוותר על פונקציונאליות ויעילות. חשוב מאוד לבחור דלת שתתאים לעיצוב החדר שבו היא נמצאת.

 

סוגי דלתות פופולאריים

יצרני דלתות הפנים מייצרים מגוון גדול של דלתות שונות; היכרות עם הסוגים השונים תקל עליכם לאתר את הדלת שמתאימה לכם. לכן, לפני הבחירה, כדאי שתכירו את שני הסוגים עיקריים של דלתות פנים – דלתות ציר ודלתות הזזה.

דלתות ציר – דלתות ציר הן הדלתות הרגילות שכולנו מכירים. הן נעות על ציר לתוך מסגרת, יכולות להינעל בקלות ומייצרות אטימה טובה. שימוש בהן מצריך מספיק מקום כדי שהן יוכלו לנוע; זה מצמצם את כמות המרחב הפנוי ועלול להוות בעיה בחדרים קטנים או צפופים במיוחד, אבל יכולת האטימה שלהם, כמו גם המראה הקלאסי לרוב מכפרות על אובדן המרחב.
דלתות הזזה – דלתות הזזה הן דלות שנעות על מסילה המחוברת לתקרה ונפתחות לצדדים. לדלתות אלו אפשר להתאים כיס נסתר שלתוכו הן ינועו, או לחילופין להשאיר אותן חשופות גם בעת הפתיחה. דלתות הזזה מספקות פחות איטום לרעש, ריח או חום אבל מותירות יותר מקום בתוך החדר. נוסף על זאת, בעת שימוש בדלתות הזזה אין סיכון שבפתיחתן הן יפגעו במישהו מהצד השני. הן מתאימות מאוד לחללים משותפים שמהם יוצאים ונכנסים אנשים באופן קבוע ושדורשים כמה שיותר חלל – לכן מקומות כמו סלון או מטבח יתאימו במיוחד לדלתות הזזה.