בחירת דלתות פנים די דומה לבחירת רהיטים לבית, הרי בשני המקרים יש צורך לשים דגש על עיצוב, בחירת חומרים איכותיים, פונקציונאליות ועוד. כיום, יש לא מעט סוגים של דלתות פנים, וזאת בניגוד לעבר שבו היה מספק מצומצם של דגמים, מה שאומר שהמבחר הוא רב, לכן חשוב להתמקד בבחירת דלתות העשויות מחומרים איכותיים שיאפשרו לכם ליהנות מהן לאורך שנים רבות. טרם תחילת התהליך, חשוב ביותר להכיר מקרוב את החומרים השונים שיש בשוק, שהרי ניתן לומר כי מרוב ההיצע הרבה יש לא מעט חומרים חדשים שנכנסו למגרש המשחקים.

דלתות פנים אקוסטיות לחדרי שינה

סוגי הדלתות והחומרים בשוק

ראשית, טרם בחירת דלתות פנים מומלץ לשים דגש על חומרי הדלת באופן כללי כמו – על גוף הדלת, המילוי והציפוי שלה. למעשה, הם אלה שיקבעו את העמידות של הדלת לאורך שנים, הן מבחינת האיכות, רמת הבידוד, האטימות והחוזק של הדלת. ההמלצה היא לבחור מתוך קטלוג דלתות פנים העשויות מעץ מלא, אך לא תמיד עץ מלא מתאים לעיצוב ואופי הבית, שהרי עץ הוא חומר כבד ויותר מתאים לדלת הכניסה. לכן, דלתות MDF ודלתות פלדה, הן הנפוצות ביותר, כיוון שהן מכילות מסגרת עץ אשר מודבקת בין שני לוחות ובניהם יש חומרי בידוד המאפשרים פרטיות לדיירי הבית.

דלת פנים לחדר שינה

זה הזמן המתאים ביותר לשים לב גם למילוי של הדלת, כאשר המילוי הסטנדרטי הוא כוורת קרטון דחוסה המאפשר בידוד, אולם ככל שהכוורת תהיה צפופה יותר כך הדלת תהיה איכותית יותר ועמידה לאורך שנים רבות. בנוסף לכוורת, יש צורך לבחור בחומרי בידוד על פי צורך, לדוגמא – אם מדובר בחדר עבודה, חדר הורים, חדרי ילדים – כדאי לבחור בדלת בעלת חומרי בידוד איכותיים שיאפשרו לדיירי הבית פרטיות מושלמת. אך אם מדובר בדלת של חדר ארונות או דלת של מחסן, אין חשיבות לאיכות הבידוד.

מעבר לדלתות העשויות מעץ ולבידי עץ, ניתן למצוא את דלת האלומיניום שהוא חומר חדש יחסית ומציע שלל רב של יתרונות מבחינה עיצובית, פרקטית, חוזק, אפשרות ציפוי, צבעים מרעננים הנעשים על ידי צביעה בתנור ועוד מגוון רב של יתרונות.