יתכן שתופתעו לגלות – כי האוויר בתוך הבית/המשרד מזוהם פי שניים מהאוויר בחוץ. כן, החלל המודרני, על כל הנוחיות שהוא מציע ליושביו, הוא מזוהם ו"חולה". כיצד ניתן להקטין את הנזק? אילו מהן נחשבות לידידותיות לסביבה לעומת אחרות?

כמו הרבה אנשים אחרים, בוודאי גם אתם שוהים שעות ארוכות בין דלתיים סגורות – במקום עבודתכם ולאחר מכן, כשאתם חוזרים לביתכם. למעשה, סביר להניח שאתם מבלים 90% מזמנכם בתוך מבנה כלשהו.

יתכן שתופתעו לגלות, כי האוויר שאתם שואפים בבית/במשרד מזוהם פי שניים מהאוויר בחוץ. כן, המבנה המודרני, על כל הנוחיות שהוא מציע ליושביו, הוא מזוהם ו"חולה".

 

דלת פנים בשילוב זכוכית בחדר שינה מעוצב

גורמים ל"תסמונת הבית החולה"

מקורו של ה"חולי" בשנות ה-70. עד לאותן שנים, צורת הבנייה המקובלת הייתה "מאווררת" יותר. בצורה כזו, גזים רעילים שנפלטים מחומרים שונים בתוך הבית התנדפו החוצה. משנות ה-70 החל טרנד של בנייה מבודדת, שמטרתה לשמור על טמפרטורה נעימה בבית.

השימוש ההולך וגובר במזגנים החמיר את הבעיה, שכן בהיעדר סירקולציה של אוויר, הרעלים אינם מתנדפים החוצה. הבעיה חמורה במיוחד במשרדים – יכולים לחלוף ימים ואף חודשים עד שמישהו נזכר לפתוח את החלונות ולאוורר את המשרד.

כל אלו, בנוסף לפופולאריות ההולכת וגוברת של מטהרי אוויר, דבקים, חומרי הדברה ושלל חומרים כימיים מזיקים נוספים – הובילו ל"תסמונת הבית החולה".

 

תופעות לוואי של ה"בית החולה"

כאמור, חללים פנימיים תוכננו ונבנו מחומרים שחלקם רעילים. את החומרים האלו אי אפשר לראות ולכן קשה לדעת שהם קיימים, עד שיושבי הבית מתחילים לחוש ברע. הם עלולים לפתח קשת רחבה של בעיות בריאות, חלקן זמניות, אחרות קבועות: ירידה בערנות ובריכוז, מצברוח ירוד (חוסר שביעות רצון ואי נוחות כללית), גירוי בעור/בעיניים, בעיות בדרכי השינה ותסמינים שונים של שפעת.

חשוב לציין כי השהייה בבית "נקי" ככל האפשר, חשובה במיוחד כשמדובר באנשים הסובלים מבעיות נשימה ואסטמה או רגישים לכימיקלים.

דלת פנים עמידה במים להשלמת עיצוב המקלחת

עיצוב "ירוק" שמתחשב באיכות הסביבה

בשנים האחרונות, המודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת ואנו רואים טרנד של בנייה ירוקה. המטרה של בניה זו פשוטה: לשמור על סביבה ביתית/משרדית בריאה ונקייה ככל האפשר. עם זאת, חשוב לזכור שעדיין מדובר בתחום יחסית חדש.

 

מה מאפיין בנייה ירוקה?

  • חסכון כללי בעלויות החשמל – עד 30%, עם ניצול אור טבעי להארת הבית ולחסכון בחשמל, שימוש במוצרי חשמל שאינם צורכים חשמל רב וכו'.
  • תכנון ובניית חלל מאוורר ככל האפשר, עם אקוסטיקה טובה.
  • שימוש בחומרים ממוחזרים וטבעיים, בעלי תו תקן המאשר כי הם אינם מכילים חומרים רעילים.
  • שימוש חוזר במוצרים קיימים, שמצמצם את הצורך בחומרי גלם אחרים.
  • שימוש במוצרים שנעשו מחומרי גלם שיכולים להתחדש במהירות ובקלות.
  • שימוש בעצים שנכרתו אך ורק מיערות שיש עליהם פיקוח ובקרה.

 

דלתות פנים כחלק מאיכות הסביבה

אין מנוס מלהודות: דלתות פנים הם אחד התחומים הפחות "ירוקים" בעיצוב פנים – ברוב המקרים, הן מיוצרות מעץ. מכיוון שבבית ממוצע נדרשות לפחות 4 דלתות פנים, מגיעים למסקנה כי יש פה כמות נכבדה של עץ. אז מה ניתן לעשות, כדי לצמצם את הנזק?

 

ניתן לרכוש דלתות פנים שנחשבות לידידותיות יותר לסביבה, כגון:

  • דלתות שמיוצרות מחומרים ממוחזרים ומתכלים.
  • דלתות בעלות בידוד תרמי, שמסייעות לחסוך בצריכת החשמל הנדרשת לקירור או חימום הבית.
  • דלתות שצבועות בחומרים טבעיים, שאינם פולטים אדים רעילים לחלל הבית.
  • דלתות איכותיות ועמידות שיאריכו שנים ולא ויצריכו רכישה חוזרת של דלתת.
  • דלתות פנים שמיוצרות מכמות מועטה יחסית של עץ.
  • דלתות שניתן למחזר אותן בעתיד ולהשתמש בהן שוב.

לסיום, אנו מקווים שעיצוב פנים אקולוגי ימשיך להתפתח ולהוביל אותנו לחלל עם אוויר נקי ובריא יותר.

למעבר לקטלוג המוצרים שלנו לחצו כאן