כל מי שבונה בית חדש או ביצע שיפוץ מאסיבי לפחות פעם אחת בחייו בוודאי יודע שתיאום בין כל בעלי המקצוע מבחינת לוח הזמנים עשוי להיות בעייתי. לא רק שעבודה שמתבצעת סמוך מדי לעבודה אחרת עשויה לגרום לנזק עקב שימוש לא נכון בכלים או חוסר תשומת לב, אלא שבמקרים מסוימים ביצוע העבודות בסדר הלא נכון עשוי להקטין מאוד את הגמישות של בעל המקצוע אותו אתם מזמינים מאוחר יותר ולהביא לכך שלא תקבלו את התוצאה שציפתם לה.

אחת השאלות היותר נפוצות שבעלי מקצוע שומעים היא מה לעשות במקרה של התקנת פרקט: האם להתקין קודם את הפרקט או את הדלת? הרבה פעמים קורה שכל מתקין יבקש לבוא אחרי שאר המתקינים מהסיבה הפשוטה שהוא לא רוצה לקחת אחריות על עבודה אחרת. לפעמים זה מוצדק, אבל לפעמים לגמרי לא.

דלתות פנים לבית אולם תצוגה

קיצור הדלתות מראש

כאשר מתקינים פרקט יש להתאים אותו לגובה הדלת, פעולה שמכונה בשם "קיצור דלתות", מכיוון שאם הדלת תהיה ארוכה מדי לא ניתן יהיה להכניס מתחתיה את הספים של הפרקט (שהם ההמשכים שלו) שנמצאים מתחת לדלת. קיצור דלתות היא לא משימה בלתי אפשרית, אבל היא בהכרח עולה כסף וממש אין סיבה לקצר דלת שזה עתה קניתם.

לכן, הפתרון הטוב ביותר הוא לבקש דלת בגובה הספציפי שאתם צריכים כבר בזמן הזמנת חברת דלתות נושאת בעלויות החיתוך. מלבד גובה הפרקט עצמו, אל תשכחו שאתם צריכים גם לדאוג שרצפת החדר הקיימת תהיה ישרה לחלוטין, וזה עוד דבר שרצוי לעשות מראש במידה ואתם יכולים.

אז מתי להתקין את הפרקט?

בעיקרון התקנת הפרקט אמורה להתבצע לפני התקנת הדלתות מכיוון שהדלת מונחת על הפרקט ואין סיבה לפרק את הדלת רק כדי להתקין פרקט. יחד עם זאת, את הפאנלים בדרך כלל מתקינים לאחר הרכבת הדלתות ומסיבה זו, צריך לתאם עם מתקין הפרקטים שני מועדים שונים. כמו כן, רצוי להתקין מתחת לדלתות "פס התרחבות" אשר יימנע נזק לפרקט העץ שעשוי להתנפח בשל תכונות העץ, אם כי פרקטים העשויים מחומרים איכותיים כמעט ואינם מגיעים למצב זה.

יחד עם זאת, ישנו מצב אחד יוצא דופן והוא קורה כאשר מתקינים שני פרקטים בחדרים נפרדים ובמסדרון אין פרקט. במקרה כזה המשקוף יושב על גבי הריצוף של המסדרון ולכן הדלת חייבת להיות מותקנת קודם כל עליו. מצב דומה מתרחש כאשר מקבלים דירה חדשה מקבלן ומעוניינים להתקין פרקט בצורה עצמאית, וזאת מכיוון שהתקנה עצמאית של משקוף לדלת קיימת היא מורכבת הרבה יותר.

לסיכום

חשוב מאוד לתזמן בין בעלי המקצוע על מנת שהשיפוץ יעבור כמה שיותר חלק, בין אם מדובר על פרקטים ודלתות ובין אם מדובר על חלקים אחרים בתהליך.

אם אתם לא מבינים את התשובה של בעל המקצוע הוא שהיא שונה לחלוטין מזו של בעל מקצוע מקביל, דרשו לקבל הסבר מניח את הדעת. בסופו של דבר אתם אלו עם המילה האחרונה שצריכים להיות שלמים ב-100% עם השיפוץ שעשיתם, ולמרבה הצער לא תמיד יש מקום לטעויות.