אם בעבר הדלת נחשבה כפונקציה של כניסה ויציאה מחדר אחד למשנהו, הרי שכיום ברור שמדובר בפריט בעל איכויות של רהיט בבית, כזה שיכול להשפיע באופן מהותי על מראה הבית והעיצוב הכללי שלו. עם זאת, בעוד שאת הרהיטים נהוג להחליף כיום מידי מספר שנים, את הדלתות שלנו אנחנו קונים לתקופה ארוכת טווח ולכן חשוב לבחור אותן לאחר מחשבה עמוקה מבלי להיות תלויים בטרנדים חולפים.

עיצוב מודרני עם דלתות פנים בעיצוב קלאסי

במידה ואתם נכנסים לדירה חדשה, מומלץ לקחת בחשבון מספר גורמים כמו גם את הקו העיצובי של הבית כולו בזמן תהליך בחירת הדלתות:

השאלה הראשונה שעולה בעת בחירת הדלתות לחדרי הבית היא בבחירת דלת אחת שתחזור על עצמה בצורה זהה או דומה בכל החדרים או לבחור עיצוב משתנה מחדר לחדר. למרות שרבים בוחרים בדלת אחת שחוזרת על עצמה, דווקא מומלץ לבחור דלת שונות מעט שיעזרו לנוכחים בבית והאורחים להבדיל בין חדרים בעלי פונקציות שונות. למשל, דלת בעלת חלון זכוכית קטן לחדרי השירותים והאמבטיה, או דלת הזזה למרפסות הפנימיות בדירה.

דלת פנים – חומריות והצבעים

הנושא הבא שיש לקחת בחשבון הוא נושא החומריות והצבעים. מבחינה פרקטית, לדלתות עשויות עץ עם ציפוי איכותי יש יתרונות רבים, שכן הן רגישות פחות לשינויים במזג האוויר, קל יותר לנקות אותן והן נוטות פחות להינזק או להישרט. כאשר הדירה קטנה יחסית, מומלץ לבחור בדלתות בעלות ציפוי בהיר ועיצוב מינימליסטי כדי שיראו כהמשך של הקיר ויתנו הרגשה של קיר גדול יותר. כאשר החלל גדול יותר, ניתן לבחור בדלתות עץ בצבע כהה, כמו למשל וונגה או אגוז, אשר משדר אווירה דרמטית ויוקרתית.

דלת פנים עמידה במים לחדר האמבטיה

כאמור, עבור חדרים כמו חדר האמבטיה או השירותים ועבור חדרים ללא חלונות, מומלץ לבחור דלתות בעלות חלון עשוי זכוכית המכונות "דלתות צוהרים", שיאפשרו מעבר אור טבעי בין החדרים ואף ירמזו לנוכחים בבית לראות האם החדר נמצא בשימוש. עבור חדרי השירותים והאמבטיה מומלץ לבחור כמובן דלתות עשויות מחומרים עמידים למים, בעוד שעבור חדרי השינה מומלץ לבחור בדלתות אשר יבודדו את החדר מפני רעשים.

 

בעת בחירת הדלתות חשוב להתייחס גם לקו העיצובי השלם של הדירה – אם הדירה שלכם מעוצבת במראה קלאסי ונקי, חשוב לשמור על המשכיות קו זה מבחינת הצבעים או החומרים ולבחור, למשל, דלת לבנה. במידה ובחרתם לעצב את הדירה או המטבח בסגנון כפרי, דלתות בגוון עץ טבעי כגון דובדבן. כמובן שגם אפשרויות הפרזול השונות מאפשרות לכם להשלים את המראה הכולל מידיות במראה רטרו ועד ידיות במראה קלאסי, בהתאם לעיצוב, הצבע והחומריות.