כפי שמשקיעים זמן רב בהחלטה אודות המפרט הטכני של הדלת החדשה לבית כגון עיצוב, חומר או צבע, כך חשוב גם להקדיש זמן בבחירת הידיות לאותן דלתות חדשות. למרות שנדמה שהידית היא רק גורם פונקציונאלי וקטן מתכלית הדלת, אך היא יכולה לשנות את מראה הדלת לחלוטין. למעשה, נוכל להשוות את הידיות לתכשיט או אביזר אחר אשר מושך אליו את העין ונותן את הטון למראה הדלת כולה.

ידית מעוצבת לדלת מנעול מעוצב לדלת מעצור מעוצב לדלת

 

המגוון של סוגי הידיות, מנגנוני נעילה, החומרים והעיצובים הוא רחב ולכן אין סיבה להתפשר על הידיות הסטנדרטיות הקיימות בשוק. בנוסף, בעוד שהחלפת דלת פנימית בבית כרוכה בתשלום גבוה יחסית, המחיר של ידיות לדלתות בבית והחלפתן אינו גבוה ולכן מתאים למי שמעוניין לשדרג את מראה דלתות הבית שלו מבלי להיכנס להוצאות גדולות מידי.

כאשר בוחרים ידיות לדלתות, ישנם מספר גורמים שחשוב לקחת בחשבון:

  • התאמה בקו העיצובי בין הדלת לידית עצמה – אם בחרתם דלת בסגנון וינטג' או רטרו העדיפו להמשיך עם אותו קו עיצובי ולא לשייך לה ידית מתכתית כבדה, ולהפך – לדלת בעלת מראה נקי וחדשני, העדיפו ידית מתכתית מעוצבת על ידיות עץ או פלסטיק.
  • איכות מגנון הנעילה – בעת בחירת הידיות לדלתות פנים הבית חשוב לשים לב גם לאיכות ולא רק לנראות שלהן. ידית איכותית תשמש אתכם ביעילות ובנוחות לאורך זמן, לעומת ידית שאינה איכותית אשר יכולה לפגום בדלת. כמו כן, שימוש ארוך טווח בידית פגומה או מקולקלת יכול להביא לכך שיהיה צורך להחליף את הדלת כולה.
  • איכות וסוג החומרים – לדלתות שבהן נעשה שימוש רב במיוחד מומלץ לבחור בידיות מחומרים חזקים שקל לשמור על ניקיונן לאורך זמן, כמו למשל נירוסטה או אלומיניום. חשוב גם להתאים את סוג החומר שממנו עשויה הידית לחדר שבה הידית תותקן, למשל בחדר האמבטיה מומלץ לבחור בידית מתכתית על ידית עץ.
  • סוג הידיות – ידיות שונות מתאימות לסוגי מנגנוני נעילה שונים. הידית הבסיסית המוכרת ביותר היא ידית ההפעלה, אך קיימים בשוק גם ידיות קבועות או ידיות עגולות המכונות "ידיות כפתור". לרוב מדובר בהבדלים עיצוביים בלבד, אך לעתים נבחר בסוג ידית אחד על אחרת בהתאם לשימוש הספציפי של הדלת (למשל, דלת המרפסת הפנימית בדירה).
  • מנגנון הנעילה – כיום קיימים פתרונות נעילה שונים בנוסף מנגנוני נעילה הפשוטים שאנחנו מכירים המחייבים שימוש במפתח לטובת נעילת הדלתות, כמו למשל נעילה באמצעות מגנט או נעילה באמצעות כפתור מובנה בידית.

לפרטים נוספים ויצירת קשר לחצו כאן!