משקוף עיוור, שאותו יותר נכון לכנות "משקוף סמוי", הוא למעשה מסגרת עץ שמיועדת להתקנה בסוף שלב הקמת השלד. על מסגרת עץ מתקינים לאחר מכן את הדלת ובסוף התהליך לא אמורים לראות אותה. הסיבה לכך שלא רואים את המשקוף קשורה לזה שהוא מכוסה בטיח וגם עצם המיקום שלו. עם זאת, התפקיד של משקוף עיוור קריטי בחלק מהמקומות והפרויקטים של ענף הבניה ולכן חשוב להכיר אותו לעומק.

 

התפקיד הראשון והעיקרי של משקופים עיוורים הוא לקבוע מסגרת לדלת. המסגרת של הדלת אחראית להפריד בין החללים, היא מייצרת בידוד אקוסטי ותרמי ובחלק מהמקרים יש לה גם השפעה על עמידות הדלת. מעבר לכך, התפקיד השני של משקוף זה הוא לקבוע את גבולות הטיח. האופן שבו המשקוף קובע את גבולות הטיח נובע מעצם המיקום שלו ומהשלב בעבודות השלד שבו מקימים אותו.

משקוף עיוור

משקוף עיוור – כך בונים

מי שרוצה לשלב משקוף עיוור על דלת פנים או דלתות כניסה צריך לדעת איך לבנות אותו. בראש ובראשונה, בניית משקוף זה מתבצעת על ידי חברה שמתמחה בנושא של התקנת דלתות אך היא מחייבת גם התייחסות להבדלים בין דלתות פנים. יש סוגים שונים של משקופים עיוורים וייתכן שחלק מהם לא יתאימו לדלתות מסוימות. חוץ מזה, משקוף לדלת פנים מורכב בצורה מעט שונה בהשוואה למשקוף עיוור שמיועד לדלת שמפרידה בין הסלון למרפסת, לחצר או לגינה.

 

משקופים עיוורים בנויים משלושה קרשים שמייצרים יחד את צורת האות ח'. השימוש בשלושה לוחות נועד ליצור שתי רגליים ומעליהן גג, כאשר הלוחות עצמם עשויים עץ אורן ולכן עמידים בפני בלאי ושחיקה. כמו כן, ברוב המקרים מדובר על לוחות עץ בעובי של 2.5 ס"מ וברוחב של 12 ס"מ בקירות פנים.

 

המידות של משקוף עיוור חשובות כי הן משפיעות על הדלת. רוחב המשקוף יקבע את רוחב הדלת, וגובה המשקוף את גובה הדלת. למעשה, רק לאחר התקנת משקוף עיוור לדלת ולאחר עבודות הגמר שכוללות טייח וריצוף ניתן יהיה לקבע את הדלת.

 

כל מה שצריך לדעת על התקנת משקוף עיוור

בהתקנת משקוף עיוור מחיר הוא ממש לא הדבר היחיד שצריך לשים לב אליו. למשקוף יש תפקיד משמעותי בכל הנוגע לבניית הדלת והוא כאמור קובע את המידות ואת החוזק שלה. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של משקוף עיוור לדלת,  צריך לוודא שהוא מותקן בצורה נכונה ואופן בטיחותי.

 

בזמן התקנת משקוף עיוור יש לוודא שהגובה נשאר קבע בהשוואה לנקודת האפס. למרות שנקודות התחתית של משקופים עיוורים ומשקופים רגילים יכולות להיות שונות, קו הגובה צריך להיות אחיד. לבסוף, מומלץ לבדוק את איזון צלעות המשקוף באמצעות פלס ולא רק בעזרת הקיר וגם לוודא שכל חיבורי המשקוף לקיר הם ברווחים שווים.

 

ראה גם: דלתות פולימר