רוצים בית בעיצוב מודרני ועכשווי? יתכן שתופתעו לגלות, כי המפתח לעיצוב בית מודרני הוא דווקא פשטות, איפוק ומינימליזם – ללא קישוטים מיותרים ורהיטים מצועצעים. אז איך מעצבים חלל מודרני ומרשים, שאי אפשר להתעלם ממנו? ולא פחות חשוב: איך בוחרים דלתות פנים שישתלבו בו בשלמות?

עיצוב מודרני – אי אפשר להישאר אדישים אליו. או שאוהבים אותו, או שסולדים ממנו. חלק מהאנשים יעריצו את המראה הנקי והמינימליסטי של עיצוב מודרני, אחרים יראו בו סגנון מנוכר ומתועש, שרחוק מלהיות ביתי, חמים ומזמין. כך או כך, נראה כי עיצוב מודרני מלווה אותנו כבר לא מעט שנים והוא כאן בשביל להישאר. כן, למרות האמונה הרווחת כי עיצוב מודרני משתנה לעתים תכופות, תופתעו לגלות שכבר שנים ארוכות הוא מושתת על אותם יסודות: פשטות, סדר, ניקיון ויזואלי, פונקציונאליות, מינימליזם וחומרי גלם בסיסיים ומתועשים.

סלון בעוצב בגוונים ססגוניים

בואו ונביט מקרוב במאפיינים של עיצוב מודרני:

צבעוניות מאופקת

צבעוניות מאופקת, מחושבת וקרה מהווה את העיקר בחלל מודרני – שחור, לבן, אפור (ולעיתים גם כסף מבריק) ועוד.

מרחב

עיצוב מודרני נראה במיטבו בחלל גדול, מואר, "אוורירי" ופתוח.

תאורה

התאורה היא חלק מרכזי מעיצוב מודרני. היא יוצרת אווירה ומפנה את הפוקוס לאזורים שרוצים להבליט. גופי התאורה עצמם שקועים ופשוטים. לא תמצאו פה נברשות קריסטל מצועצעות.

מינימליזם

בחלל מודרני נמצאים רק חפצים הכרחיים.

אמנות מודרנית

ציורים מודרניים-אבסטרקטיים נראים נהדר בחלל מודרני.

חומרים

העיצוב המודרני אימץ חומרים שנחשבים לקרים ותעשייתיים, כמו נירוסטה, מתכת, זכוכית ובטון.

עוד אלמנטים שיוצרים מראה נקי בחלל בעיצוב מודרני הם ריהוט גיאומטרי (כלומר ישר, או ללא קימורים מוגזמים), מדרגות מרחפות, מעקות זכוכית ועוד.

ומה לגבי מקומן של דלתות פנים בעיצוב המודרני?

המינימליזם, כפי שציינו, הוא מרכיב משמעותי בעיצוב המודרני. גם דלתות פנים מודרניות מתאפיינות במראה מינימליסטי, נקי וישר ובצבעים בהירים כמו לבן או שמנת. דלתות אלו דחקו הצידה את הטרנד של דלתות בגווני אדום/דובדבן ומשקופים מעוגלים, שהיו פופולאריות עד לפני מספר שנים. למרות הפשטות והניקיון הוויזואלי, דלת פנים לא חייבת להיות משעממת ואפשר לעטר אותה בקווים עדינים ובפסים כסופים מאלומיניום שיוצרים מראה מתוחכם, מודרני ועכשווי. דלתות עכשוויות יכולות גם להיות מיוצרות ממתכת או מזכוכית – במראה היי-טקיסטי. וניתן גם לקבל דלתות פנים במבצע אטרקטיבי במיוחד.

חשוב לציין כי בעיצוב פנים עכשווי מקובלת גישה של "טוטאל-לוק". משמעה בהקשר לדלתות פנים: דלתות הכניסה צריכות להתאים לקונספט העיצובי ששולט בבית, מיוצרות מאותם חומרים ובאותה צבעוניות. כך נוצר מראה הרמוני, אחיד וטוטאלי. כלומר, אם העיצוב בבית הוא מינימליסטי, מודרני ומאופק – כך גם דלתות הפנים צריכות להיות.

ואם כבר הזכרנו אופנות, זה המקום לציין דלתות הזזה (שחוסכות מקום רב בבית), שהופכות ליותר ויותר פופולריות. והסיבה – יותר ויותר אנשים נאלצים להתפשר ולרכוש דירות קטנות ועקב כך לחפש פתרונות יצירתיים שיחסכו מקום בחללים קטנים. בנוסף, אם בעבר היה נהוג לבחור את אותן דלתות פנים לכל חדרי הבית, הרי שהיום מקובל לבחור דלתות שונות לכל חדר. לדוגמה, לחדר הילדים ניקח דלת קלה ובטיחותית יותר, לחדר האמבטיה דלת עמידה במיוחד בפני מים וכו'.

לסיכום, דלתות הפנים משפיעות במידה רבה על האווירה והעיצוב בבית. כמו שמקדישים מחשבה רבה לבחירת ריצוף, ריהוט, ווילונות, אפילו חדרי שינה מודרניים  וכו' – כך גם לגבי דלתות פנים. דלתות פנים ה"חמות" של היום הן בהירות יותר, נקיות יותר ומשלימות את העיצוב המינימליסטי המודרני.