בעולם שבו אנחנו חיים כיום אין בית בלי דלת כניסה אליו, שתפקידה העיקרי הוא כמובן למנוע כניסת אורחים בלתי רצויים, ובנוסף היא זו שמבטיחה שילדים קטנים או חיות מחמד לא יצאו מהבית באופן עצמאי. אבל דלתות כניסה לבית הן לא רק פריט פרקטי חשוב – כמו כמעט כל דבר בימינו, גם הדלתות הפכו בשנים האחרונות למעוצבות ומסוגננות, כך שלצד התפקיד האחראי כל דלת כניסה מוסיפה גם אסתטיקה לבית.

דלתות כניסה לבית קפה צוהר יפני

דלתות כניסה לבית – חשיבותו של הרושם הראשוני

כולנו מודעים לחשיבות הרבה של הרושם הראשוני ואין כמעט מי שלא השתמש לפחות פעם אחת בחייו במשפט הנפוץ "אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני נכון" – ומאחר שדלת הכניסה לבית היא במקרים רבים הפרט הראשון שבו מבחינים האורחים המגיעים אלינו, קל להבין מדוע כדאי להשקיע תשומת לב ומחשבה בבחירתה גם בהיבט האסתטי ולא רק הפרקטי.

 

עוד כדאי לזכור שגם עבור בני הבית הדלת היא המרכיב הראשון שבו נתקלים כשחוזרים הביתה, ומאחר שלחזרה הביתה יש משמעות עמוקה הרבה יותר מאשר כניסה למרחב פיזי מסוים, כדאי מאוד לבחור דלת כניסה לבית שתיצור את התחושות הנכונות ובפרט תספק נחת לבני הבית השונים.

 

אפשרויות הבחירה הרבות של דלתות הכניסה

כאמור דלתות כניסה לבית לא רק מקנות לנו ביטחון אלא גם מהוות עוד פריט שדרכו אנחנו יכולים להביא לידי ביטוי את מי שאנחנו ולהבטיח עיצוב בית שובה לב בהתאם לטעמנו. בחירה אחת שמאפשרת לנו להגיע לדלת הכניסה האופטימלית מבחינתנו היא הגוון של הדלת: אופציה אחת שמקובלת מאוד היא עץ, בין אם מדובר על דלתות פנים מעץ מלא, ובין אם על דלת פלדה עם חיפוי עץ. בחירה זו מובילה למעשה למגוון אפשרויות, שהרי ישנם סוגי עץ רבים שלכל אחד מהם גוון משלו ומרקם משלו כשבין האפשרויות עץ אלון, עץ דובדבן, עץ מייפל, עץ אגוז ועוד. דלתות פלדה ניתן לצבוע גם כן במבחר גוונים, כולל כאלה יוצאי דופן ועזי מבע כמו למשל גוונים שונים של אדום, וכדאי לנצל גם עובדה זו.

 

דלת כניסה לבית עם אלמנטים שונים

על-מנת להפוך דלתות כניסה לבית לעוד יותר יפות ניתן לשלב בהן אלמנטים שונים. בין השאר ניתן לשלב בדלת הכניסה אלמנטים מזכוכית, אלומיניום, ברזל וחומרים נוספים, וכמובן לבחור גם את סגנון העיטור, האם הוא יהיה לאורך או לרוחב, עד כמה הוא יהיה דומיננטי בתוך הדלת, ועוד.