אם אתם שוקלים את האפשרות להחליף את כל הדלתות בתוך הבית, ואתם בוחנים מגוון דגמים של דלתות פנים, אתם לבטח מודעים לכך שרובם המכריע של הדגמים המוצעים עם דגמים עשויים עץ, ונשאלת השאלה מדוע? מדוע דלתות המיועדות לחלל הפנימי של הבית עשויות בדרך כלל מעץ ולא ממתכת, פולימר, זכוכית וכדומה? ובכן, לתשובה על שאלה זו ישנם שני מרכיבים: המרכיב הפונקציונלי והמרכיב העיצובי, ולשניהם חשיבות רבה על היווצרות מגמה זו.

דלת פנים ניקל אורך אגוז דלת פנים צוהר יפני אלון מולבן דלת פנים ניקל חץ וקשת ונגה

 

הצורך בפרטיות מאחורי דלת החדר

כהתחלה, חשוב להבין את מטרתן של דלתות פנים, להעניק לנו פרטיות בתוך החדר בו אנו שוהים. דלתות אלה אינן אמורות לספק לנו בטחון, אבל הן בהחלט אמורות לשמור על הפרטיות שלנו, ולכן האפשרות של זכוכית יורדת מהפרק כמעט לחלוטין. ישנה אפשרות לבנות דלתות מזכוכית אטומה וכהה, אך דלתות אלה כבר אינן מציעות את היתרונות המובהקים של זכוכית טהורה ושקופה, ולמעשה יכולות להיראות מאוד חריגות ולא מתאימות.

 

ההשפעה של חומר הגלם על העיצוב והאווירה

בהמשך לכך, נשארנו עם האפשרויות של עץ, מתכת ופולימר. הכוונה בפולימר היא לדלתות עשויות פלסטיק, ודלתות אלה נחשבות בדרך כלל לזולות מאוד, לא רק במחיר אלא גם במראה ובתחושה שהן מעניקות. השימוש בהן הוא בעיקר במרחבי אחסון, והן נוטות לסבול מעיוותים (דפורמציות) לאורך זמן. דלתות מתכת הן דלתות כבדות, יקרות ובדרך כלל מעניקות אווירה מאוד קרירה. המתכת קולטת חום וקור בצורה משמעותית, ויכולה לפגום במיזוג האוויר הנדרש של חלל הבית הפנימי.

 

מגוון רחב של אפשרויות בתוך קטגוריית דלתות העץ

אחרי שאמרנו את זה, העץ הוא חומר הגלם שמאפשר לנו לשלב גם את הערכים של הפרטיות וגם את ערכי העיצוב הנדרשים, בהיותו חומר גלם שמעניק אווירה חמימה ואינטימית, מאפשר מגוון רחב של עיצובים בכל גוון, קל מאוד לעיבוד ועמיד מאוד לאורך שנים ארוכות. בהתחשב בכך, אפשר להבין מדוע דלתות פנים מיוצרות בדרך כלל מעץ כמו שניתן לראות ב- קטלוג דלתות פנים, ואף על פי כן, עדיין מדובר באמירה כללית, שכן ישנם סוגים שונים של עץ, ואין ספור אפשרויות עיצוב באמצעותו.