בעבר המבחר שהציעו כלל החנויות והנגריות לדלתות פנים היה מאוד מצומצם והאפשרויות שנפתחו בפני כולנו בעשורים האחרונים נפרסים על מגוון סוגי מילויים, צבעים, צוהרים, ידיות ושימושים שונים. תפיסה נוספת שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות היא ההבנה שהדלת היא מהפריטים היחידים שקיימים בכל חדר בבית ולא רק זה, אלא גם ברוב המוחלט של המקרים תהיה הדבר הראשון שיקדם את פניך בכניסתך לחדר. שני השינויים הללו מובילים מעצבי פנים ומשפחות שמחליטות על שיפוץ להשקיע בדלתות שיבחרו לקשט את הבית החדש.

עיצוב מודרני עם דלתות פנים בעיצוב קלאסי

מה הדברים החשובים כדי לבחור את דלתות הפנים המתאימות לבית שלכם?

ראשית, לא כל הדלתות פנים בבית חייבות להיות זהות. מותר לחלוטין לגוון מחדר לחדר כל עוד שומרים על רעיון עיצובי הגיוני והמשכיות מסוימת שתחבר בין חדרי הבית ולא תפריד ביניהם. לדוגמה, אפשר לקבוע שבוחרים בדלתות למינטו לבנות עם עיצוב ניקל מסוים ולחדר העבודה בבית לבחור דלת עם צוהר כך שאפשר לדעת אם מישהו משתמש בחדר העבודה באותם רגעים או שהוא פנוי לשימוש של בן בית אחר.

חשוב גם לחשוב הרבה שנים קדימה. החלפת דלתות פנים איננו תהליך זול במיוחד, גם אם משיגים מחיר נוח (אנו ממליצים לבדוק את מבצע דלתות פנים שלנו). לכן, כשבוחרים דלתות פנים במחשבה עיצובית ושימושית, חשוב להסתכל קדימה ולבחור דלתות שיתאימו לכם לטווח הרחוק גם אם תחליטו על שינויים עיצוביים אחרים בבית ובמיוחד למצוא חנות שאתם סומכים על איכות המוצרים וההתקנה שלה.

אל תחביאו את הדלתות שלכם, הקדישו את הזמן ותשומת הלב כדי לבחור דלתות פנים שיחמיאו לשאר העיצוב של הבית כך שתוכלו להיות גאים בתוצאה הסופית ותשוויצו בפני חברים שיבואו לבקר.

דלת פנים עמידה במים לחדר האמבטיה

דלתות פנים והצבע המתאים

דלת לבנה תשדר אווירה נקייה וגדולה לעומת דלת בגוון אגוז שמשדרת כבדות ורצינות מסוימת. תוספת ניקל על הדלת תתאים לסוגים וגוונים שונים אך לא תתאים לאחרים וצוהר עשוי להתאים לחדר עבודה או משחקים, אבל לאו דווקא תתאים לחדר שינה או לדלת יציאה למרפסת.

 

חשוב מאוד להיוועץ במומחים במידה ואתם לא בטוחים מה אתם רוצים. אנשי מקצוע בעלי ותק יוכלו להצביע לכם על יתרונות וחסרונות של סוגי דלתות שונים, בין אם מדובר בדלת כניסה ראשית או דלת פנימית, אם רק תציגו בפניהם את הדרישות והרצונות שלכם באופן מפורט. האמת, מומלץ להתייעץ עם בעלי המקצוע גם אם אתם ממש בטוחים מה אתם רוצים, רק למקרה ששכחתם לכלול משהו שיכול להיות קריטי מאוד בעת החלפת דלתות הפנים בבית. עדיף לשמוע הכל מראש ולא להיתקל ביום ההתקנה בצרות וללכת לישון בלי דלת הפנים החדשה היפהפייה שלכם.