דלתות פנים שינו את פניהן בשנים האחרונות וכיום ניתן למצוא שפע של דלתות העשויות מחומרים שונים ובעיצובים מרשימים. בעבר הלא ממש רחוק לא היה מגוון רב של דלתות פנים, מה שגרם לבעלי בתים לבחור מבין כמה דוגמאות ופשוט לרכוש דלתו פנים. אך כיום, ניתן למצוא שפע של עיצובים ודלתות מתוחכמות המציעות נוחות בלתי מתפשרת, לדוגמא – דלתות עם מנגנון נעילה מגנטי, דלתות עם מנגנון נעילה עם אור ירוק או אדום המאפשר לנו לדעת אם החדר פנוי או לא, פרזולים מרשימים של דלתות, עיצובים בשלל סגנונות, תוספות של פסי ניקל ושילוב זכוכית ועוד מגוון רה של טכניקות חדשניות.

דלת פנים צוהר אור שמנת דלת פנים קפה צוהר צד 8_40 דלת פנים צוהר יפני ונגה

 

ההיצע הרב של דלתות הפנים יכול מעט לבלבל בעלי בתים, הרי יש מאות גוונים של דלתות, יש מגוון רב של חומרים איכותיים, דלתות של יצרנים שונים ועוד. בשל ההיצע הרב אנשים רבים נעזרים במעצבי פנים ואדריכלים על מנת שיסייעו להם לבחור דלתות פנים משלמות המתאימות בקפידה לעיצוב ביתם, שהרי לדלתות פנים יש השפעה רבה על עיצוב ונראות הבית.

מה חשוב להגדיר לפני שבוחרים דלתות פנים?

בעת בחירת דלתות פנים, חשוב להגדיר כמה דברים חשובים, על מנת שתבצעו רכישה נבנה. הפרמטרים הם:

צורת הפתיחה של הדלת – כיום ניתן למצוא מגוון רב של צורות פתיחה כמו -דלת כפולה, דלת עם ציר חיצוני או פנימי, דלתות הזזה היעילות לחדרים קטנים או ליחידות הורים, דלת עם כיס פנימי ועוד.

ממידי הפתח של הדלת – חשוב לדעת מראש מהם המידות של הפתח. לרוב, הדלתות מתאימות לחדרים סטנדרטים של הקבלן הן ברוחב – 70-80 ס"מ וגובה של שני מטרים, אך חשוב לבדוק זאת מראש כיוון שיש דלתות רחבות או צרות יותר.

כיוון הפתיחה של הדלת – פרמטר זה הוא חשוב ביותר, כיוון שהם יכולים להשפיע על אלמנטים שונים ועל צורת הבנייה. ישנן דלתות עם כיוון פתיחה ימני או שמאלי.

מטרת הדלת – ישנן דלתות פנים סטנדרטיות וישנן דלתות פנים המיועדות לחדרי שירותים או אמבטיה שהן עמידות מפני חדירת לחות ורטיבות.