דלתות הפנים מהוות חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי של סביבת המגורים, אך מעבר למראה העיצובי של כל דלת המתחמת את חדרי הבית השונים, קיימת חשיבות רבה לבחירת חומרי הגלם מהם מיוצרת הדלת. בעמוד שלפניכם ריכזנו עבורכם מידע כללי בכל הנוגע לשאלה המופיעה בכותרת: כיצד נמדדת איכותן של דלתות פנים.

 

דלתות פנים – חומרי גלם  

 

דלתות פנים מיוצרות כיום מחומרי גלם שונים וביניהם: עץ מלא, עץ מעובד – רב שכבתי, אלומיניום, MDF, זכוכית וחומרים פולימריים, כאשר בחירת חומר הגלם ממנו מיוצרת הדלת משפיעה במידה ניכרת על עמידות הדלת לאורך זמן. כפועל יוצא מכך, דלתות פנים איכותיות ככל שיהיו המיוצרות מעץ מלא או עץ מעובד אינן מותאמות ומיועדות לתיחום חדרי רחצה וזאת לנוכח העובדה שהם לא עמידות בפני תנאי לחות ומים. מנגד, דלתות פולימר הן דלתות איכותיות לחדרי רחצה וזאת לנוכח העובדה שהן עמידות בפני מים ותנאי לחות.

 

רמת בידוד – פרמטר מרכזי למדידת איכותן של דלתות פנים

 

אחד מהפרמטרים המרכזיים המשמשים למדידת איכותן של דלתות פנים הוא נושא רמת הבידוד המושפעת משני היבטים מרכזיים: עובי הדלת וחומר הגלם המשמש למטרות מילוי הדלת. דלתות פנים המיוצרות בעוביים של 4.5 ס"מ ויותר הם דלתות פנים המתאפיינות ברמת בידוד אקוסטית סבירה עד טובה, כאשר רמת הבידוד התרמי נקבעת בהתאם לסוג המילוי של הדלת.

 

סוגי מילוי לדלתות פנים

 

ישנם מספר סוגים עיקריים של מילוי לדלתות פנים וביניהם: מילוי כוורת המיוצר מקרטון דחוס, מילוי פלקסבורד המיוצר משבבי עץ וסיבי פשתן ומילוי פולימר המיוצר מחומרים פולימריים מוקפצים. מבין כל סוגי המילוי הנ"ל, מילוי מסוג פלקסבורד הוא המילוי המומלץ ביותר לצרכי רמת בידוד אקוסטית טובה עד גובהה ואילו מילוי מסוג פולימר הוא המילוי המומלץ ביותר להשגת רמת בידוד תרמי גבוהה.

 

ומה בנוגע להיבט העיצובי כמדד לאיכות?

 

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של דלתות פנים מעוצבות המיוצרות מכל חומרי הגלם האפשריים, ולכן, המראה העיצובי של הדלת הוא אומנם מדד לנראות הדלת והתאמתה לסביבת המגורים, אך הוא איננו מהווה מדד לקביעת איכותה של הדלת. יחד עם זאת, דלתות מעוצבות הן דלתות המתאפיינות ברמת גימור גבוהה והדבר כן יכול להעיד על איכות הדלת ועמידותה לאורך זמן.

 

אם כך, איזה עוד מדד משמש לקביעת איכותן של דלתות פנים?

 

איכותם של מוצרי הפרזול הנלווים לכל דלת פנים מהווה מדד נוסף ומרכזי לקביעת איכותן של דלתות פנים, כאשר מוצרי הפרזול כוללים גם את ידיות הדלת וגם את מנגנון הנעילה המצוי בדלת. כיום, תוכלו למצוא היצע מרשים של סוגי מנעולים המותאמים ומיועדים לכל סוגי דלתות הפנים, לרבות, דלתות פנים מעוצבות, וביניהם: מגנון נעילה חבוי המיועד בעיקר לדלתות פנים המיוצרות מעץ או מאלומיניום, מנגנון נעילה מכני שקט, מנגנון נעילה מגנטי הנחשבים למנגנוני הנעילה האיכותיים ביותר.