דלתות הן אחד האלמנטים החשובים בכל בית ובעיקר בבנייה חדשה המגיעה לרוב ללא דלתות או דלתות שהן סטנדרט אותן מעניק הקבלן. לרוב, בעלי בתים הרוכשים דירות חדשות מעדיפים לרכוש דלתות באופן אישי, כך שהם יוכלו לרכוש דלתות האהובות עליהם מבחינת עיצוב וסגנון וגם לבחור את הגודל הרצוי של הדלתות. ממדי הדלת יכולים להיות קריטיים במצבים אלו, שהרי יש לא מעט דגלים כגון דלתות רחבות או צרות או כאלה המגיעות במידת סטנדרט. לרוב, דלתות פנים בעלות ממדים סטנדרטיים יגיעו לגובה של 2.06 מ' , אך הרוחב יכול להשתנות ולהגיע ל – 60,70,80,90 ס"מ. אך הסטנדרט של הקבלן הוא ברוחב 70 ס"מ.

חדר אמבטיה מעוצב עם דלת פנים עמידה במים
אז אחרי שהבנו את גודל הדלות כעט נותר לנו להכיר את מיקום מפתחי דלתות במבנים חדשים שהם מגיעים בצורה זו – דלת כניסה לבית שהיא מגיעה כסטנדר כל אחד במיקום שלו, לרוב הכניסות לחלל הסלון והמטבח יהיו פתוחים לרווחה כך שאין צורך בדלתות, ישנה דלת בכניסה לחדר השירות, בכניסה לכל חדר, במחסן בבית באם הוא קיים, בכניסה לשירותים ולאמבטיה ועוד מיקומים נוספים בהם יש מפתחים. המיקום של המפתחים משתנים בין הקבלנים ובין סוג הבניה, לכן כאשר בוחרי דלת כניסה חשוב לתכנן זאת מראש עם הקבלן כדי להתכונן למסע הרכישה מבעוד מועד.

מה עוד חשוב לדעת כאשר רוכשים דלת כניסה?

דלת פנים צהובה ומרימה את עיצוב פנים הביתחשוב דעת מהו כיוון הפתיחה של הדלת בכל חדר בחלל הבית. במידה, שהרי וודאי לא תרצו לרכוש דת בכיוון שאינו מתאים, כלומר בכיוון הלא נכון. דבר נוסף שיש לשים עליו דגש, הוא – התכנון הנכון של דלתות הפנים מבחינת צורת פתיחת הדלת וסגירתה, כיוון שיש לא מעט סוגים שכאלה לדוגמא- ישנן דלתות נגררות על גבי הקיר שהן דלתות הזזה היעילות לחדרים קטנים, ישנן דלתות שנגררות לתוך כיס פנימי בקיר, דלתות כפולות ועוד מגוון סוגים אחרים. חשוב לציין כי לפרמטר זה יש משמעות רבה ולעיתים מוטב לרכוש דלתות פנים הזזה ולא דלתות רגילות, כיוון שכיוון פתיחת הדלת יכול להוות פגיעה במראה האסתטי.