מהם צירי פייפ ומהם צירים סמויים? מה ההבדל בין הצירים השונים ולאיזה סוגי דלתות מותאמים כל אחד מסוגי הצירים? כל מה שצריך לדעת על צירי פייפ וצירים סמויים בכתבה שלפניכם.

דלתות פנים המיועדות למפתחי הכניסה בחללים הפנימיים של המבנה, מסווגים לשלושה סוגי דלתות עיקריים: דלת קו אפס (דלת נסתרת), דלת הזזה ודלת משקוף. לכל אחד מסוגי הדלתות הנ"ל מותאמים צירים שונים המיועדים לצרכי פתיחתה וסגירתה של הדלת בקלות ובנוחות כאשר בין שני סוגי הצירים הנפוצים ביותר תמצאו את צירי הפייפ והציר הנסתר.

דלת פנים מעוצבת עם ציר פייפ דלת פנים עם ניקל אורך דלתות פנים צוהר ונוס בצבע שמנת

מהם צירי פייפ?

צירי פייפ (צינור) הם למעשה צירים המותקנים על משקוף הדלת כאשר החיבור לדלת נעשה באמצעות הברגה. צירים אלו מורכבים מ-2 חלקים עיקריים והם מותאמים לכל סוגי דלתות הפנים מסוג דלת משקוף. כיום, ניתן להשיג צירי פייפ המיוצרים ממתכת איכותית ברמות גימור שונות. צירי הפייפ אידיאליים לדלתות פנים (משקוף) המיוצרות מעף מלא ו/או עץ תעשייתי.

מהם צירים נסתרים?

צירים נסתרים הם למעשה צירי חיבור המחברים בין דלת הפנים לבין המשקוף. ציר זה מכונה כך משום שהוא נסתר מהעין כאשר הדלת פתוחה בצידה הפנימי והוא מיועד בעיקר לצרכי התקנת דלתות פנים מסוג דלת נסתרת (דלת בקו אפס). השימוש בצירים נסתרים מאפשר יצירת דלתות פנים עם משקוף נסתר וכך למעשה דלת הפנים מיושרת בקו אפס עם הקיר והדבר מעניק ערך מוסף לעיצוב הדלת. הצירים הנסתרים יכולים להשתלב בכל סוגי דלתות הפנים המיושרות בקו אפס עם הקיר, לרבות, דלת הזזה.

דלתות פנים מעוצבות עם ציר נסתר מהעין

הטרנד המוביל בתחום דלתות הפנים הינו דלתות פנים מעוצבות עם צירים נסתרים. דלתות פנים אלו הן בדרך כלל דלתות יוקרתיות יותר והן מגיעות במגוון רחב של עיצובים, גימורים ושילובי עיטורים וצבעים. המראה המיושר של הדלת עם הקיר מעניק מראה אלגנטי לסביבת המגורים כאשר הציר הנסתר מהעין למעשה מובנה בכנף של הדלת. את דלתות הפנים המשלבות בתוכן צירים נסתרים ניתן לפתוח לזווית של 180 מעלות, כאשר במהלך פעולת הפתיחה/סגירה לא נשמעים רעשי חריקה העלולים להופיע בדלתות פנים עם צירי פייפ לאורך זמן.

דלתות פנים אפוקסי

חשוב לדעת

דלת עם צירי פייפ איננה יכולה להתאים למשקוף המותאם להתקנת דלת עם צירים נסתרים ולהיפך, ולכן במידה ותהיו מעוניינים בהחלפת דלת משקוף לדלת נסתרת או להיפך תדרשו לבצע החלפה והתקנה של כל המכלול, כלומר, דלת, ציר ומשקוף.

 

עומדים להחליף את דלתות הפנים בשטח הבית/הדירה או המשרד? מחפשים אחר דלתות פנים מעוצבות? רוצים לדעת איזה סוג דלת מותאמת ביותר עבורכם? זה הזמן לקולקציית דלתות הפנים המעוצבות של חברת דלתות דרור העוסקת ומתמחה בהליכי שיווק וייבוא של דלתות פנים מעוצבות מסוג: דלתות הזזה, דלתות משקוף ודלתות נסתרות.

ראה גם: קטלוג דלתות פנים